POLITYKA PRYWATNOŚCI
 


 
 
I. PODSTAWOWE INFORMACJE

1. Polityka prywatności to informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych i innych informacji dotyczących Klientów. Polityka prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

2. Celem Polityki prywatności jest określenie podejmowanych przez Nas działań, w zakresie danych osobowych gromadzonych za pośrednictwem Sklepu Internetowego oraz powiązanych ze Sklepem usług i narzędzi, wykorzystywanych przez Klientów do wykonywania czynności, takich jak zakładanie Konta, składanie Zamówienia.

II. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

1. Administratorem Strony Internetowej www.hn-hurtownianowak.pl i Danych Osobowych jest Ewa Nowak, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Firma Handlowo Usługowa Ewa Nowak, wpisana do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki pod adresem ul. Powstańców Śląskich 33A, 42-141 Przystajń, NIP 5741094959, REGON 151915099.

2. Niniejszy dokument ma na celu przedstawienie sposobu przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników w związku z korzystaniem przez nich ze Strony Internetowej www.hn-hurtownianowak.pl oraz z Sklepu Internetowego, który jest integralną częścią Strony Internetowej. Wszystkie dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującym porządkiem prawnym polskim i unijnym w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych), Dz. Urz. UE L 119 z 4.5.2016 – zwanego dalej RODO oraz Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2019 poz. 1781).

3. Z Administratorem można się skontaktować:
1) korespondencyjnie na adres: ul. Powstańców Śląskich 33A, 42-141 Przystajń;
2) mailowo na adres: kontakt@hn-hurtownianowak.pl;
3) telefonicznie pod numerem: +48 886 504 068.

4. Administrator szanuje Państwa prawa w związku z przetwarzaniem danych osobowych, dlatego udostępniamy Wniosek o realizację praw, który jest dostępny tutaj. Mogą Państwo skorzystać z wzoru wniosku o realizację praw, jednak nie jest to obowiązkowe.

III. DANE OSOBOWE – ZAKRES, CEL, PODSTAWA ORAZ OKRES PRZETWARZANIA PRZEZ NAS DANYCH OSOBOWYCH

Dane Użytkowników są przetwarzane na podstawie zgody dobrowolnej wyrażonej przez Użytkownika oraz w oparciu o przepisy prawa, które upoważniają Administratora do przetwarzania danych osobowych lub w celu realizacji umowy zawartej pomiędzy stronami.


Rejestracja Konta
 
1. Dane - w celu założenia Konta zbierane i wykorzystywane są przez Nas dane osobowe: adres e-mail, a także wybrane przez Ciebie hasło. Adres e-mail służy do korzystania ze Strony Internetowej i logowania się na niej.

2. Cel przetwarzania danych - wykorzystujemy powyższe dane osobowe do utworzenia lub prowadzenia Twojego Konta.

3. Podstawa przetwarzania danych - podstawę prawną do przetwarzania danych w ramach korzystania z Konta stanowi art. 6 ust. 1 lit. b) RODO czyli wykonanie umowy o prowadzenie Konta w Sklepie Internetowym.

4. Okres przechowywania danych/kryteria określania okresu przechowywania - Twoje dane osobowe zawarte w Koncie będą przetwarzane przez czas funkcjonowania Konta, czyli przez czas trwania świadczenia usługi prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym. W każdej chwili możesz podjąć decyzję o usunięciu Konta, co skutkować będzie również usunięciem Twoich danych osobowych z bazy. Pamiętaj, że usunięcie Konta nie skutkuje usunięciem danych dotyczących złożonych za pośrednictwem Sklepu Internetowego Zamówień, które muszą być przechowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.


Zamówienia

1. Dane - kiedy dokonujesz zakupu naszych Produktów, oprócz danych identyfikacyjnych (jak imię i nazwisko) i kontaktowych (jak numer telefonu, adres lub adres e-mail) zbieramy także informacje dotyczące Twoich zakupów i płatności (np. informacje o zakupionych towarach, wartości zamówienia, sposobie płatności, danych do faktury i adresie dostawy). Danych tych będziemy od Ciebie wymagać każdorazowo w przypadku dokonywania zakupów bez logowania, czyli innymi słowy bez założenia przez Ciebie Konta w Sklepie Internetowym, bądź jednorazowo przy tworzeniu Konta.

2. Cel przetwarzania danych - przetwarzanie danych w określonych powyżej sytuacjach będzie odbywało się w celu realizacji Umowy Sprzedaży lub w związku z zamiarem jej zawarcia, jak również wypełniania obowiązków nałożonych na Nas przez obowiązujące przepisy prawa (np. wystawienie dokumentu sprzedażowego).

3. Podstawa przetwarzania danych - podstawą prawną do przetwarzania danych dotyczących zakupów jest zawarcie i realizacja umowy, której jesteś stroną, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.

4. Okres przechowywania danych/kryteria określania okresu przechowywania - przetwarzamy Twoje dane osobowe do czasu zakończenia umowy, a po tym czasie, w innych zgodnych z prawem celach, związanych z umową np. okresem zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, tj. do końca roku kalendarzowego, w którym upływa 6-ścioletni termin przedawnienia. W przypadku braku zawarcia umowy przetwarzamy Twoje dane – do czasu rozpatrzenia wniosku oraz przez 3 lata w celu ewentualnych reklamacji oraz roszczeń.


Formularz kontaktowy, formularz "zapytaj o produkt", zgłoszenie telefoniczne, zgłoszenia reklamacyjne

1. Dane - chcąc się z nami skontaktować, przesyłasz nam formularz kontaktowy lub kontaktujesz się telefonicznie. Dane, które nam podajesz obejmują: dane identyfikacyjne (jak imię i nazwisko) oraz dane kontaktowe (jak numer telefonu, adres lub adres e-mail) oraz inne informacje podane w trakcje prowadzonej korespondencji lub rozmowy.

2. Cel przetwarzania danych - wykorzystujemy dane osobowe wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje pytania przekazane w formularzu kontaktowym, podczas rozmowy telefonicznej, bądź zgłoszenia reklamacyjnego.

3. Podstawa przetwarzania danych - podstawę prawną do przetwarzania danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. Prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora wynika z chęci odpowiedzi na Twoje zapytania i zgłoszenia, a tym samym z chęci utrzymania i zapewnienia wysokiej satysfakcji Klientów. Zachowujemy całkowitą poufność danych osobowych przekazywanych przez Ciebie podczas wypełniania formularzy kontaktowych, połączeń telefonicznych.

4. Okres przechowywania danych/kryteria określania okresu przechowywania - będziemy przetwarzać dane przez czas potrzebny do obsługi pytania przekazanego w formularzu kontaktowym, rozmowy telefonicznej, a następnie przez 3 lata w celu ochrony przed ewentualnymi roszczeniami. W przypadku zgłoszeń reklamacyjnych będziemy przetwarzać dane osobowe do czasu udzielania odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne, a następnie do końca roku kalendarzowego, w którym upływa 6-ścioletni termin przedawnienia w celu ochrony przed ewentualnymi roszczeniami. W przypadku, gdy toczy się spór lub trwa postępowanie, w szczególności sądowe, okres przechowywania będzie liczony od dnia zakończenia sporu lub prawomocnego zakończenia postępowania.


Analiza ruchu na Stronie Sklepu Internetowego.

1. Dane - zbieramy informacje takie jak: adres IP, oraz dane przeglądarki w celu optymalizacji Strony Internetowej Sklepu.

2. Cel przetwarzania danych - wykorzystujemy powyższe dane w celu monitorowania i poprawy działania naszej Strony Internetowej Sklepu.

3. Podstawa przetwarzania danych - podstawą prawną do przetwarzania tych danych jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO co oznacza, że przetwarzanie odbywa się w celu realizacji naszego prawnie uzasadnionego interesu polegającego na analizie ruchu Klientów na stronie Sklepu.

4. Okres przechowywania danych - dane są przechowywane i przetwarzane do momentu wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

IV. NEWSLETTER

1. Dane - w przypadku zapisania się na Newsletter, podajesz Nam tylko adres e-mail.

2. Cel przetwarzania danych - dane osobowe przekazywane w ramach usługi Newsletter przetwarzane są w celu przesyłania informacji zawierających reklamy wizerunkowe i produktowe, informacje o nowościach, promocjach, rabatach, wyprzedażach, akcjach specjalnych, promocyjnych i konkursowych. Możesz w każdej chwili bezpłatnie zrezygnować z otrzymywania Newslettera.

3. Podstawa przetwarzania danych - podstawę prawną do przetwarzania danych w ramach wysyłki Newsletter stanowi zasadniczo zgoda udzielana zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.

4. Okres przechowywania danych/kryteria określania okresu przechowywania - w przypadku wycofania zgody na otrzymywanie Newslettera, Twoje dane zostaną niezwłocznie zablokowane, a następnie usunięte.

V. PLIKI COOKIES

1. Podczas przeglądania stron internetowych Sklepu Internetowego są używane pliki "cookies", zwane dalej Cookies, czyli niewielkie informacje tekstowe, które są zapisywane w Twoim urządzeniu końcowym w związku z korzystaniem ze Sklepu Internetowego. Ich stosowanie ma na celu poprawne działanie stron internetowych Sklepu Internetowego.

Pliki te pozwalają zidentyfikować oprogramowanie wykorzystywane przez Ciebie i dostosować Sklep Internetowy indywidualnie do Twoich potrzeb. Pliki Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu oraz przypisaną wartość.

2. Bezpieczeństwo - stosowane przez nas pliki Cookies są bezpieczne dla Twoich urządzeń. W szczególności nie jest możliwe przedostanie się do Twoich urządzeń poprzez pliki Cookies wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego.

3. Rodzaje plików Cookies

Stosujemy dwa rodzaje plików Cookies:
1) cookies sesyjne: są przechowywane na Twoim urządzeniu i pozostają tam do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki. Zapisane informacje są wówczas trwale usuwane z pamięci Twojego urządzenia. Mechanizm Cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z Twojego urządzenia;
2) cookies trwałe: są przechowywane na Twoim urządzeniu i pozostają tam do momentu ich skasowania. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie urządzenia nie powoduje ich usunięcia z Twojego urządzenia. Mechanizm Cookies trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z Twojego urządzenia.

4. Cele - wykorzystujemy także pliki Cookies podmiotów zewnętrznych w następujących celach:
1) konfiguracji Sklepu Internetowego.
 
Cookies mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich preferencji. W tym celu mogą zostać zachowane informacje o sposobie poruszania się przez Ciebie w sieci lub czasie skorzystania ze strony internetowej.

Aby przeglądać i edytować informacje o Twoich preferencjach, gromadzonych przez sieć reklamową Google, możesz skorzystać z narzędzia zamieszczonego pod linkiem https://www.google.com/ads/preferences/.

Za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub za pomocą konfiguracji usługi, możesz samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące Cookies, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez Cookies do Twojego urządzenia. Ustawienia te możesz zmienić tak, aby blokować automatyczną obsługę Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na Twoim urządzeniu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi Cookies dostępne są w ustawieniach Twojego oprogramowania (przeglądarki internetowej).

VI. UDOSTĘPNIANIE DANYCH OSOBOWYCH

1. Twoje dane osobowe mogą być ujawniane na podstawie przepisów prawa podmiotom trzecim, które wspierają nas w świadczeniu oferowanych usług m.in. dostawcom i partnerom: 
1) usług związanych z technologią (na przykład wsparcie naszej strony internetowej i innych systemów, z których korzystamy w celu dostarczenia Ci naszych usług);
2) dostarczającym usługi logistyczne, serwisowe;
3) dostarczającym usługi kurierskie i pocztowe;
4) dostarczającym usługi związane z bankiem i biurem rachunkowym;
5) dostarczającym usługi związane z marketingiem i reklamą (w tym Newsletter);
6) dostarczającym usługi prawne i inne wyspecjalizowane usługi;
7) innych usług związanych z obsługą klienta.

2. Naszym dostawcom i partnerom udostępniamy tylko te dane osobowe, które umożliwiają im świadczenie usług na naszą rzecz oraz wymagamy od nich zachowania poufności i bezpieczeństwa informacji. Weryfikujemy także, czy zapewniają oni odpowiednie środki ochrony danych osobowych.

3. Ponadto Twoje dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obowiązującego prawa, np. organom ścigania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO. W zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa możemy także udostępniać dane osobowe instytucjom zajmującym się windykacją należności i obrotem wierzytelnościami na podstawie art 6. ust. 1 lit. f) RODO.


Dobrowolność podania danych osobowych

Podanie przez Ciebie wymaganych danych osobowych jest dobrowolne ale stanowi warunek świadczenia przez nas usług na Twoją rzecz (np. wysyłania Newslettera czy założenia konta).


Zautomatyzowane podejmowanie decyzji (w tym profilowanie)

Nie podejmujemy wobec Ciebie decyzji w sposób zautomatyzowany ani nie stosujemy profilowania.

VII. UŻYTKOWNIK W ZAKRESIE PRZETWARZANIA JEGO DANYCH POSIADA NASTEPUJĄCE PRAWA:

1. Dostępu do swoich danych zgodnie z art. 15 RODO;

Masz prawo uzyskania informacji czy przetwarzamy Twoje dane osobowe. Jeżeli przetwarzamy Twoje dane osobowe to masz prawo do:
1) dostępu do danych osobowych;
2) uzyskania informacji o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania Twoich danych lub o kryteriach ustalania tego okresu, o prawach przysługujących Ci na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza Unię Europejską;
3) uzyskania kopii swoich danych osobowych.

2. Sprostowania danych zgodnie z art. 16 RODO - jeżeli Twoje dane osobowe są nieprawidłowe masz prawo żądania od nas niezwłocznego sprostowania Twoich danych osobowych. Masz też prawo do żądania uzupełnienia przez nas Twoich danych osobowych.

3. Usunięcia danych zgodnie z art. 17 RODO

Masz prawo żądania usunięcia swoich danych osobowych, gdy:
1) Twoje dane osobowe przestały być niezbędne do celów, dla których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
2) wycofałeś określoną zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o Twoją zgodę;
3) Twoje dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;
4) wniosłeś/wniosłaś sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania, w zakresie w jakim przetwarzanie danych osobowych jest związane z marketingiem bezpośrednim;
5) wniosłeś/wniosłaś sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z przetwarzaniem niezbędnym dla wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub przetwarzania niezbędnego dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez nas lub stronę trzecią.

Pomimo zgłoszenia żądania usunięcia danych osobowych możemy przetwarzać Twoje dane dalej w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń o czym zostaniesz poinformowany/poinformowana.

4. Ograniczenia przetwarzania zgodnie z art. 18 RODO

Masz prawo do żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych, gdy:
1) kwestionujesz prawidłowość swoich danych osobowych – w takim wypadku ograniczymy przetwarzanie Twoich danych osobowych na czas pozwalający sprawdzić prawidłowość tych danych;
2) przetwarzanie Twoich danych jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia danych osobowych zażądasz ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych;
3) Twoje dane osobowe przestały być potrzebne do celów przetwarzania, ale są one potrzebne w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony Twoich roszczeń;
4) zgłosiłeś/zgłosiłaś sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych – do czasu stwierdzenia czy nasze prawnie uzasadnione interesy są nadrzędne wobec podstaw wskazanych w Twoim sprzeciwie.

5. Wniesienie sprzeciwu wobec przetwarzania danych zgodnie z art. 21 RODO

Masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym profilowania, w związku z:
1) przetwarzaniem niezbędnym dla wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub przetwarzania niezbędnego dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora danych osobowych lub stronę trzecią;
2) przetwarzaniem na potrzeby marketingu bezpośredniego.

6. Prawo do żądania przenoszenia danych zgodnie z art. 20 RODO

Masz prawo otrzymać od nas swoje dane osobowe w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz przesłać je innemu administratorowi danych osobowych.

Standardowo udostępnimy Ci Twoje dane osobowe w formacie CSV. Jeśli wolisz aby dane zostały Ci udostępnione w innym formacie wskaż preferowany format w swoim żądaniu. W miarę możliwości postaramy się udostępnić Ci dane w preferowanym przez Ciebie formacie.

Możesz również zażądać, abyśmy przesłali Twoje dane osobowe bezpośrednio innemu administratorowi (o ile jest to technicznie możliwe).

W razie zgłoszenia nam któregokolwiek z wymienionych powyższej żądań bez zbędnej zwłoki – a w każdym razie w terminie miesiąca od otrzymania żądania – udzielimy Ci informacji o działaniach podjętych w związku ze zgłoszonym przez Ciebie żądaniem.

W razie potrzeby możemy wydłużyć termin miesięczny o kolejne dwa miesiące z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań.

W każdym wypadku poinformujemy Ciebie w terminie miesiąca od otrzymania żądania o przedłużeniu terminu i podamy Tobie przyczyny opóźnienia.

7. W celu realizacji praw należy skontaktować się z Administratorem za pomocą adresu e-mail: kontakt@hn-hurtownianowak.pl, pisemnie lub osobiście w siedzibie Administratora, tj. ul. Powstańców Śląskich 33A, 42-141 Przystajń lub skorzystać z dostępnego na Stronie Internetowej Wniosku o realizację praw.


Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych

Możesz cofnąć udzieloną zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przez nas na podstawie Twojej zgody przed jej cofnięciem.

Jeśli chcesz cofnąć zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgłoś swoje żądanie na adres: kontakt@hn-hurtownianowak.pl.

W przypadku, gdy chcesz cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu świadczenia usługi "Newsletter" możesz z niego zrezygnować zgłaszając swoje żądanie na adres: kontakt@hn-hurtownianowak.pl.

VIII. SKARGA DO ORGANU NADZORCZEGO

Jeżeli sądzisz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy ochrony danych osobowych masz prawo złożenia skargi do organu nadzorczego, w szczególności w państwie członkowskim swojego zwykłego pobytu, swojego miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.

W Polsce organem nadzorczym w rozumieniu RODO jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, który z dniem 25 maja 2018 roku zastąpił GIODO.

Więcej informacji znajdziesz tutaj.

IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany w Polityce Prywatności. Polityka prywatności jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana. Wprowadzenie zmian będzie równoznaczne z przekazaniem informacji Użytkownikom w sposób zrozumiały i widoczny dla Wszystkich Użytkowników z wyprzedzeniem 7 dni.

2. Polityka prywatności obowiązuje od dnia 17 lipca 2024 roku.

Polityka prywatności do pobrania tutaj.